Home again!

Ja då var man hemma igen, hade gärna stannat tills imorgon men ska ju jobba ikväll så det gick tyvärr inte. Igår fira vi min morbrors fru som fyllde 60 år och hade öppet hus för släkt och nära vänner. Vi åt och drack mycket gott och sen efter maten fick vi lite äldre ungdomar vara lite barnpassare åt dom ca 15 barnen som befanns sig i huset :S. Lite senare på kvällen åkte jag ut i byn med en släkting och hennes kompis som körde, det var självklart "raggen" mellan macken och restaurangen som gällde och stå på macken för att "töle mä fölk". Eftersom vi vänta på att en kompis till dom skulle sluta vid halv 11 så blev det lite segt så vi åkte hem till killen o slappa framför tvn tills kompisen sluta o så åkte vi tillbaka för kaffe, tårta, likörer o annat gott för att sedan bestämma oss för att det var hemfärd eftersom jag skulle upp i hyfsad tid idag och åka buss hem. När jag skulle på bussen imorse så upptäckte jag att min kusins dotter också skulle med så vi satt o tjata om allt möjligt mellan himmel o jord på bussen, gjorde resan bra mycket kortare. Eftersom hon inte är så hemma här i stan så följde jag henne till bussen som hon skulle ta till sin kompis och sen åkte jag hem till mig. Nu ska jag nog slappa hela eftermiddagen för att ikväll dra iväg och jobba på nattklubben.

Ha en fortsatt trevlig lördag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0