Defenceless

Tänkte att jag skulle köra ett första inlägg på svenska, vill gärna höra kommentarer om det är bra eller dåligt.

Nåja för att komma till ämnet jag tänkte diskutera, ni som läst tidningarna nu på morgonen kanske har sett att våran kära ÖB Håkan Syrén tycker att vi måste skära ner ytterligare på försvaret, som om det inte är tillräckligt nedskuret? Jag vet att sverige inte befinner sig i krig och förmodligen inte kommer göra det de närmaste åren så det är ju ingen panik att ha ett ordentligt försvar MEN jag tycker fortfarande det känns lite drastiskt att skära ner 1/3 av hela försvaret!

"Svenska Dagbladet rapporterar att fler förband kan komma att läggas ned. Arvidsjaur där I 19:s jägarutbildning är förlagd, Karlsborg K 3, Lund P7 och Ronneby F 17 beskrivs i tidningen som nedläggningshotade."  urdrag från aftonbladet

En annan sak som också är värt att nämna är att vi ska halvera antalet stridsvagnar när officierare i Skövde (P4) nyligen uttalade sig såhär "Stridsvagnen, en komponent i framtida förband". Jag förstår att det inte är officierarna som bestämmer om vi kan behålla stridsvagnar eller inte men man tycker ändå att kommunikationen dem emellan skulle kunna funka så att även regeringen kan få höra vad officierarna på våra olika regementen har att säga. De som i framtiden kommer att få göra lumpen ska nog skatta sig väldigt lyckliga eftersom om nu detta förslaget går igenom kommer bli en drastisk minskning på värnpliktiga. Ja nu ska vi inte vända upp och ner på dagen pga detta. Dom jävla teknikerna har fortfarande inte kommit och nu börjar jag faktiskt tröttna på att vänta så nu är det nog dags att gå ut en sväng.

Cya!

Kommentarer
Postat av: tacksam lumpare

jag tycker att det är förjävligt! (inte att du skriver på svenska utan försvaret) mer pengar till försvaret! bättre utbildning!

2009-01-27 @ 21:42:30
Postat av: Carro. Min enda kommentar på detta inlägg.

Svenska? Ja Tack.

2009-01-28 @ 21:03:11
Postat av: Hedin

Håller med, både ansvarslöst och huvudlöst!



Mer Lvkv åt folket!

2009-02-02 @ 15:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0